Stort behov av möbler till flyktingar från Ukraina

Mora kommun beräknas ta emot 232 flyktingar från Ukraina, enligt Migrationsverkets fördelningsmodell. Nu ska boenden ordnas och lägenheter möbleras.

Pinnstolar

Möbler och husgeråd sökes

- Vi ska så långt det är möjligt ordna med egenhushåll till dessa personer. Vårt största behov just nu är möbler och husgeråd. Vi är tacksamma för alla som kan och vill hjälpa till och samla ihop det som behövs, säger Fredrick Bernharth, flyktingsamordnare i kommunen.

Om du har något av det som finns på listan nedan, kontakta Fredrick via e-post.

Möbler och husgeråd som behövs

Matbord, stolar, takarmaturer, sängar, madrasser, byråer, fåtöljer, soffbord, gardiner, gardinstång, duschdraperi, duschstång, täcke/kudde, handdukar, köksutrustning för att klara självhushåll, extra utrustning för barn, spjälsäng, madrass, spjälsäng, spjälskydd till barnsäng, barnstol, badbalja, skrivbord, spisskydd, brandskydd, brandvarnare, brandfilt, brandfiltsskylt.

Senast uppdaterad: 13 juni 2022