Nytt förslag för Strandenområdet vidare till kommunfullmäktige

Nu har kommunstyrelsen i Mora beslutat att det nya förslaget för Strandenprojektet ska vidare för slutligt beslut i kommunfullmäktige den 11 april. Det nya förslaget innebär att Morastrand AB ges uppdraget att driva projektet vidare.

Strandenområdet - Foto: Josef Björnetun, Mora kommun

Strandenområdet

- Vi valde att ha ett extra kommunstyrelsemöte för den här viktiga frågan. Även om vi har olika syn kring en del sakfrågor är vi alla överens om att våra barn och ungdomar behöver en ny skola och att det ska bli så bra som möjligt. Morastrand har idag den ekonomiska grunden, resurser och kompetensen att resurssätta ett så här stort projekt på ett ekonomiskt effektivt sätt, säger Anna Hed (C), kommunstyrelsens ordförande.

Dagens beslut innebär att det beslut som fattades av kommunstyrelsen den 22 februari har upphävts. Se tidigare nyhet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. om beslutet som nu har hävts.

Läs mer om Stranden Öppnas i nytt fönster..

Senast uppdaterad: 27 mars 2023