Vilka klimatinsatser gör ni på din arbetsplats?

Gör din arbetsplats eller förening små eller stora insatser för att minska er klimatpåverkan? Mora kommun genomför just nu en enkät för att samla in goda exempel på klimatåtgärder i Mora.

Flygfoto över centrala Mora och en bild på ett av FNs mål "Minska klimatutsläppen"

Den 1-12 november genomför FN sitt klimattoppmöte i Glasgow, Skottland. Utmaningarna är stora och hela samhällets insatser och engagemang behövs för att minska klimatförändringarna.

- I samband med FN:s möte genomför vi en enkät där vi vill samla in goda exempel från Mora. Vi kommer använda svaren som ett underlag för våra kommunikationsinsatser kring kommunens och andras klimatarbete i Mora, säger Eva Larsson, miljösamordnare på Mora kommun.

Dela gärna med dig av din arbetsplats eller förenings klimatarbete genom att svara på en kort enkät! Du kan också ge förslag på klimatåtgärder som du tycker att Mora kommun borde jobba mer med.

Enkäten är öppen till och med 11 november.

Gå till enkäten Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: 28 oktober 2021