Tävlingsdags - hitta cykeln!

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! Vi har under morgonen 21 oktober placerat ut två cyklar någonstans i Mora. Tävlingens upplägg är enkelt - den som hittar en cykel vinner den!

Foto på cykeln som går att vinna.

Cykeln som går att vinna. Det är en röd Pollux Classic med cykelkorg monterad.

Tävlingen är avslutad

Stort grattis till Markus Darth och Mikael Eriksson med barnen Agnes och Wilder som båda hittade sina cyklar innan klockan 10.00 den 21 oktober. Bilder på vinnarna har publicerats på Mora kommuns Facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och Instagram Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Tack till alla som deltog och engagerade sig!

Placeringen av cyklarna är såklart hemlig, men vi kan avslöja att en cykel har gömts någonstans väster om Noretbron och en har gömts på östra sidan. Tävlingen pågår tills båda cyklarna har hittats!

Information om tävlingen har gått ut på Mora kommuns officiella Facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och Instagram Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Där kommer vi också lägga ut uppdateringar om tävlingen!

Reglerna är enkla:

1. Hitta cykeln

Den kan vara var som helst! Hur bra hittar du i Mora? Ut och leta! Du känner igen cyklarna på den röda ramen med specialdesignat kurbitsmönster.

2. Ta cykeln

Har du hittat en cykel? Kul! På cykeln finns en lapp där du hittar instruktionerna för att vinna. Notera att du själv står för försäkring.

3. Cykla!

Kanske inte överallt, men gärna lite oftare. Det kanske är här en ny, sundare resvana börjar? Kom ihåg att använda hjälm!

Inte tävlingssugen?

Ingen fara! Tillsammans med våra kompisar på NTF Dalarna Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. arrangerar vi även ett evenemang i Mora under dagen. Temat är vintercykling.

Välkommen till Saxviken och prata med oss om hur Mora kan bli bättre för cyklister, gå på tipspromenad och vinn cykelrelaterade priser!

• Torsdag 21 oktober klockan 13.00-17.00
  • Saxviken (grönområdet vid glassbåten).
Senast uppdaterad: 16 augusti 2022